להיות נלהב זה הטבע האנושי. במיוחד כשאתה מנהל עסק משלך אבל כאשר ההתרגשות הזאת לוקחת את המושכות-משהו שקורה באופן שגרתי, למשל, כאשר המיליארדר אלון מאסק מצייץ בטוויטר זה יכול לגרום לבעיות. בחודשיים האחרונים לבד, ציוצים של מאסק בטוויטר הובילו להסרתו כיו"ר של טסלה ולקבל תביעה על השמצה.
כאשר יש לך בתחילה שמץ של רעיון גדול, סביר להניח שעשית מעט מאוד בדרך של מחקר. עוד מישהו עובד כדי לפתור את אותה הבעיה? מי יכול למצוא את הרעיון הזה מושך?, והאם יש לך את הכישורים הנכונים כדי להביא את הרעיון הזה לכדי ביצוע?
בהתאם למטרותיך, החברה המיישמת את הרעיון הזה יכולה להיות פעילה תוך חודשיים, או לקחת אפילו עד שנה. לאחר שקילה של גורמים כמו אלה, יהיה לך מושג מוצק אם הרעיון שלך הוא פרוייקט טוב או פשוט חלום נחמד.
רבים מהיזמים בתחילת דרכם אינם "שמים עובדות לפני רגשות". אבל זו יכולה להיות טעות: היזמים מונעים בדרך כלל מהיכולת לבטוח בעצמם שהם יכולים להתמודד עם כל מה שמגיע בדרכם. ובכן, זה לא תמיד המקרה
כשרגשות מתגברים על עובדות
בימים הראשונים שלי, הסטארט אפ שלי Mobliso. יצרנו אותו כדי לייעל את תהליך ההוצאה העצמית של מסחר נייד. המוצר אומר שצרכנים כבר לא צריכים למלא שוב ושוב את אותו מידע הוצאה, גם אם הם עיכבו את הרכישות שלהם רק בדקות.
לרעיון היה משיכה ועניין. אבל היינו נרגשים מידי והוספנו בהתמדה תכונות חדשות מבלי לבדוק אותן, היה לנו רק תקציב מוגבל והיינו מתרגשים לגבי המסלול שכבר היינו צריכים לקבל את הפלטפורמה שלנו לשוק. אז לא קיבלנו את. אמצעי הזהירות הדרושים.
כתוצאה מכך, הפלטפורמה שלנו התבררה כבלגן מפותל. המודל העסקי שלנו לא התמקד בפתירת נקודת הכאב המשמעותית ביותר של לקוחותינו . אז היינו צריכים להפרד מMobliso
כדי למנוע מהרגשות החזקים שלך להוביל את החזון שלך, התחל עם חמשת השלבים הבאים:
- שמור את התשוקה שלך בגדר הרגיל.
אמץ את ההתרגשות שלך, ואז מתן את הציפיות שלך לפני שאתה יורד מהפסים. התחל עם מה שאני מכנה "בדיקת תשוקה". אתה עשוי להרגיש חזק לגבי משהו כרגע, אבל תפסיק לשאול את עצמך אם תרגיש אותו דבר מחר.
אתה אולי מרגיש אופטימי לגבי השאלה הראשונה. אבל השני צריך באמת לומר לך "האם אהיה נלהב לגבי הרעיון הזה חמש שנים ממחר?" אם שאלה זו גורמת לך היסוס כלשהו, ייתכן שהרעיון שלך לא יהיה המתאים ביותר.
בלי תשוקה מתמשכת, אתה לא הולך לחפור עמוק יותר, להתעורר מוקדם יותר, להישאר מאוחר יותר ולפתור את הבעיה מהר יותר ממישהו אחר עם רעיון דומה. במחקר שמעורב בייל ובסטנפורד, בין מוסדות אחרים, החוקרים מצאו כי אנשי המחקר איבדו במהירות עניין בנושא כאשר הם נאלצו ללמוד יותר גם כאשר הם היו בתחילה מוטרדים.
אם אין לך שפע של תשוקה, אין לך עסק.
- ניהול ניתוח תחרותי.
ברגע שבדקת את ההתלהבות שלך. הגיע הזמן לראות מה הטרנד אומר. חפש את הרעיון שלך ב-Google כדי לראות מי כבר עושה משהו דומה; עיין בחנויות app שונות כדי לעשות את אותו הדבר.
אל תפחד להגזים עם מחקר. אין דבר כזה,כאשר מייסדי סטארט אפ ההעסקה Karat, ערכו מחקר על תהליך הראיון שמהנדסי תוכנה נדרשו לעבור, הם לקחו מסע של שישה חודשים ברחבי ארצות הברית. הם גם השתתפו בראיונות רבים כדי למצוא הזדמנויות עבור החברה שלהם.
ייתכן שאין לך את היכולת לבצע ניתוח ממצה, אבל אתה צריך לפחות להסתכל סביב כדי לראות מי עוד פועל בחלל הזה.
- ליצור אב טיפוס.
אם המחקר שלך קובע כי התחרות אינה מספקת את צרכי השוק או כי הרעיון שלך לא מובחן מספיק, זה הזמן לבנות אב טיפוס מהיר. לשרטט במהירות את הרעיון שלך ולאחר מכן ליצור משהו שאתה יכול לבדוק; . זה לא חייב להיות יותר מדי מורכב. Girlboss למשל, בנתה אב טיפוס מהיר של אתר הרשתות החברתיות המקצועי שלה באמצעות קבוצת פייסבוק.
כדי ליצור אב טיפוס מהיר משלך, לזהות את שוק היעד שלך. מי באופן אידיאלי לקנות את המוצר או השירות שלך? למה האנשים האלה רוצים את זה ? מי הם, ולמה הם מדברים איתך האם המוצר שלך יהפוך את העסקים שלהם ליעילים יותר? התשובות לשאלות אלה אמורות לסייע לאבטיפוס לקבל צורה.
- לפתור נקודות כאב לצרכן.
לאחר שביצעת ניתוח ויצרת אב טיפוס מדומה, הושט יד לאנשים ברשת שלך באמצעות סקרים ושיחות קרות. פעולה זו תאפשר לך לבדוק באופן מלא את חוויית המשתמש שלך. לאחר מכן, הערך את המשוב שאתה מקבל. ? האנשים האלה אוהבים את זה לחילופין, האם יש להם בעיות עם העיצוב או העקרונות של המוצר?
כמנהיג עסקי, עליך לעשות כל שביכולתך כדי לוודא שאתה פותר בעיות עבור לקוחותיך, או שלא תצליח. למעשה, על פי 42 אחוז מהאתחולים שנבחנו לא הצליחו כי הם לא עזרו לאחרים על ידי פתרון צורך בשוק.
- חזור ללוח השרטוט.
תמסמר את נקודות הכאב. ואז תחזור ללוח השרטוטים לעשות את זה בערך שתיים או שלוש פעמים כדי להבטיח לך להרגיש נוח מספיק כדי להתקדם באב טיפוס מלא יותר.
ברגע שיש לך אב טיפוס זה, לפתח מחסנית תוכנה כדי לקחת לשוק. גם חברות גדולות כגון נייקי משקיעים בדרכים להגיע מהר יותר לשוק. הקדישו מעט כסף וזמן ככל האפשר, וקבלו את עקרונות האפיון הרזים כדי לבחון את ההיפותזה שלכם בשוק.
לבנות משהו פשוט שאנשים יכולים להוריד ולהשתמש מיד. בשלב זה, אל תדאג לגבי התמחור שלך; התמקד על על הבאת משתמשים וקבלת משוב בצורה של נתונים. באופן זה, תוכל ללטש את המוצר שלך עוד לפני שתשקיע את הזמן והאנרגיה כדי לשנות את גודלו.
כשמדובר במחקר והכנת העסק שלך, אין קיצורי דרך. כל ניסיון למנוע את העבודה הקשה של בניית החברה יכול להוביל אותך באותו נתיב שלקחתי: הוספת מערך אינסופי לכאורה של תכונות עד שאתה קובע כי תכונות נוספות לא יהיה שימושי יותר לבסיס הלקוח שלך.
בהחלט, זה נהדר להתרגש מהרעיון. העסקי שלך… אבל אל תתרגש כל כך שתשכח מדוע אתה עובד על המוצר מלכתחילה: כדי לפתור בעיות עבור קהל היעד שלך.